LIRIK LAGU KUMPULAN KHAFI

Posted Sabtu, Jun 03, 2006 by Lelaki Herba in Labels:
TIADA YANG KEDUA

Haruskah aku menerima
Kasihmu yang baru menguntum bunga
Jangan hanya indah di mata
Jangan disiakan madah cinta
Namun bintang bukannya satu
Kerdipan hatiku ingin kau buru
Andainya kau kehampaan
Jangan aku yang jadi alasan

*

Ku fikir kau teman biasa
Tidak akan berputik cinta
Mungkin jua belum menjelma

Korus

Aku tak sanggup dikecewa
Cinta ku satu untuk selamanya
Aku pencinta yang setia
Mustahil ada yang kedua

Ulang bridge dan korus

Yang Kedua…
Tiada Yang kedua…


FANTASI CINTA

Dulu kita angankan cinta sehebat kisah lagenda
Aku laksamana engkau puteri di gunung kita bersemadi
Kau aku cinta itulah kata terakhir buat diriku
Jiwa gelisah kita terpisah akan aku tebus dirimu

Chorus

Cinta kita berdua memang tiada penghalangnya
Sekukuh tembok batu pasti juga kan runtuh ku rempuh
Cinta kita berdua seluas langit tanpa hujungnya
Takkan tercari semua terletak di hati
Mereka bilang cintakan hilang sebelum kau temu yang baru
Jika tu benar tak terciptalah puisi ini untuk dirimu
Kau pejam mata fantasi cinta guna mata ketigamu
Aku pimpinmu terbang ke sana tuju istana rahsia

Chorus

Cinta kita berdua memang tiada penghalangnya
Sekukuh tembok batu pasti juga kan runtuh ku rempuh
Cinta kita berdua seluas langit tanpa hujungnya
Takkan tercari semua terletak di hati

Bridge

Hulurkan tanganmu jika kau terjatuh Ku di sini untukmu… (ku di sini untukmu)Kau bersedialah untuk menerima
Cinta yang takkan luntur…

Solo

Chorus

Cinta kita berdua memang tiada penghalangnya
Sekukuh tembok batu pasti juga kan runtuh ku rempuh
Cinta kita berdua seluas langit tanpa hujungnya
Takkan tercari semua terletak di hati
(ulang chorus)

KISAH KAU DAN AKU

Teringat kisah ku di malam itu
Sejak bertemu ku rindu selalu
Tak dapat aku melupakan oh wajah mu
Telah menjadi lukisan di hati ku
Bagaikan burung yang terbang berkicauan
Riang hati ku kau jadi kekasih
Tak ingin aku akan perpisahan
Hidup ku ria tiada mengenal sedih
Tiada ku sangka mendungkan menjelma
Datang menggelapkan sinaran hidup ku
Belum puas ku merasakan hangatnya
Dingin terasa di seluruh tubuh ku
Masa berlalu kini kau telah berjaya
Malangnya aku telah kau lupakan
Tiada ku sangka begini jadinya
Kan ku hadapi sebagai satu cabaran
Waktu ku sepi ada yang hampiri
Memberi kasihnya sebagai pengganti
Telah ku lupa segala sakit di hati
Tetapi kini engkau ingin kembali
Tak mungkin aku akan menerima mu
Dan melukakan hati kekasih ku
Lupakan saja apa yang berlaku
Jadikan ini satu kisah hidup mu


AKHIR

Degil untuk aku akui
Kesilapan silih berganti
Setiap saat akanku tebus
Setiap saat begitu kabus
Mungkinkah fikiranku mentah
Mungkin jua aku bersalah
Walaupun diri dihargai
Itu juga yang menghancuri

Korus:

Dan malamku kan menjadi erti
Tiada aku yang kecewa
Tiada lagi yang berdusta
Lalu aku mengerti
Ketenangan yang kucari
Rupanya perhentianku terakhir
Jika ditanyaku mengapa
Kupilih berdepan dengannya
Mungkin kini masa ku akhir
Mungkin berubah yang kufikir

Korus:

Dan malamku kan menjadi erti
Tiada aku yang kecewa
Tiada lagi yang berdusta
Lalu aku mengerti
Ketenangan yang kucari
Rupanya perhentianku terakhir
Sudah terbiasa alasan bukan sempurna
Sudah terbiasa hidupku bukan indah…
Lalu aku mengerti
Ketenangan yang kucari
Rupanya perhentian…
Malamku kan menjadi erti
Ketenangan yang kucari
Rupanya perhentianku terakhir

Taufik SM: Memang bestkan lagu khafi ini.Makin sering diputarkan di radio...

0 comment(s) to... “LIRIK LAGU KUMPULAN KHAFI”

0 comments: